השבוע מלאו שלוש שנים לעיצוב האלבום ׳מי שלא חולם, כועס׳ של ג׳ירפות. בפורטפוליו הקודם היה פירוט על תהליך העיצוב, וזו הזדמנות טובה להעלות אותו שוב. בסוף הפוסט יש הפתעה להורדה!

פרולוג מזורז: ׳מי שלא חולם, כועס׳ הוא אלבום אחר מהשניים הקודמים של הלהקה והאווירה בו שבורה יותר. בניגוד למקובל, תהליך העיצוב לא כלל כמעט סקיצות, אלא התחיל בסינגל הראשון הנושא את שם האלבום. גלעד כהנא הביא את הרעיון בשלמותו לפרונט ואני חיברתי הכל במחשב. העטיפה של הסינגל הורכבה מקולאז׳, כמה מילים בגדלים בלטראסט של פונט אורון הותיק. סרקתי באיכות גבוהה את האלמנטים והרכבתי אותם לעטיפה אחת, מה שבדיעבד הכתיב את השפה העיצובית של העטיפה כולה.

מי שלא חולם, כועס - ג׳ירפות. קולאז׳: גלעד כהנא
מי שלא חולם, כועס – ג׳ירפות (עטיפת הסינגל). קולאז׳: גלעד כהנא
מי שלא חולם, כועס - ג׳ירפות (לאחר העיבוד). קולאז׳: גלעד כהנא
מי שלא חולם, כועס – ג׳ירפות (לאחר העיבוד). קולאז׳: גלעד כהנא

אחרי שעברתי עם כהנא על כמות מכובדת של רפרנסים לעיצובים שונים ומשונים של אלבומים קיימים, מהפקות זולות ועד הפקות יקרות של מהדורות מוגבלות, הבנו שהטוויסט העיצובי צריך להיות זול לביצוע ונחשק מאוד. עברנו על עשרות קולאז׳ים חדשים ומדהימים שכהנא יצר בשנה האחרונה. היו שם שתי סדרות עם סגנונות מובהקים והיינו צריכים להחליט מה הכיוון העיצובי. הפרונט היה החלק הכי קריטי בתהליך, מהסיבה הפשוטה שהוא ה״פרזנטור״ של המוזיקה וחייב להיות דימוי חזק ומזוהה. בסופו של דבר, הגיעו ארבעה פיינליסטים לגמר:

דימוי העין בלט בנוכחות שלו מבין שאר הקולאז׳ים. הוא חזק מאוד ועובד גם בחיתוך לריבוע (על אף שהמקור הוא מלבן מוארך). בנוסף, במילים של האלבום מצוינת המילה ׳עין׳ בשני שירים (האזינו וגלו), ושאר השירים עוסקים באור, חושך וזוויות מבט וראייה. סגנון הקולאז׳ים בשחור-לבן ודימוי מרכזי צבעוני הביא איתם שני דימויים נוספים מהסדרה לעטיפה:

 הטיפוגרפיה קיבלה השראה מעטיפת הסינגל הראשון והוחלט על גודל אחיד של הפונט. גירדתי ידנית בלטראסט את פונט אורון ושרטתי (עם סכין חיתוך) את כל רשימת השירים:

אותיות מגורדות ידנית בלטראסט. עיצוב: טל סולומון ורדי
אותיות מגורדות ידנית בלטראסט. עיצוב: טל סולומון ורדי

למרות התהליך המעניין, היה חסר לי עדיין הטוויסט העיצובי שיהפוך את האלבום למוצק נחשק. נזכרתי בשיחה שלי עם כהנא באישון ליל, בה ציינתי משהו על להחזיר את הקולאז׳ לאיך שהוא נעשה. זה אלמנט שמאוד סיקרן אותי לנסות. יום אחד הלכתי ברחוב בן-גוריון בהרצליה, ונגלה אליי הבניין הזה:

הבניין בהרצליה שהיווה השראה. צילום: טל סולומון ורדי
הבניין בהרצליה שהיווה השראה. צילום: טל סולומון ורדי

ואז הבנתי שכל מה שאני צריך לעשות זה חור בפרונט, ולהחזיר את הקולאז׳ לצורה שבה הוא נעשה:

מי שלא חולם, כועס - ג׳ירפות

מי שלא חולם, כועס - ג׳ירפות
מי שלא חולם, כועס – ג׳ירפות

החוברת והמארז כולו הודפסו על נייר אולדמיל שיובא במיוחד מאיטליה (הטקסטורה? זה זה).
תמונות של האלבום כולו אפשר למצוא כאן.

מי שלא חולם, כועס - ג׳ירפות
מי שלא חולם, כועס – ג׳ירפות

בתקופה טעונה זו, עם המחאות בבלפור, החלטתי ליצור שלט מהטיפוגרפיה של האלבום. להורדת שלט מחאה להדפסה בגודל 100 על 50 ס״מ, לחצו כאן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *